major-travel.reismee.nl

Onze droom is begonnen!

September 2015, op onze strandbedden op de Dominicaanse Republiek nemen wij het definitieve besluit: wij gaan een wereldreis maken. Een droom die wij beide al lange tijd hebben. Nu anderhalf jaar later zijn wij onze droom werkelijkheid aan het maken. Echter voelt deze werkelijkheid nog erg onwerkelijk.

Op vakantie gaan geeft altijd een bijzonder gevoel. Een gevoel van vrijheid, enthousiasme, euforie, je kent het vast wel. Op wereldreis gaan…. hoe voelt dat dan? Na de eerste weken kunnen wij dit het beste als ‘onbeschrijfelijk’ omschrijven.
Het pauzeren van onze banen, verhuren van ons huis en schorsen van onze auto is toch behoorlijk emotioneel. Na het afscheid van onze familie en vrienden op Schiphol vloeien onze tranen.
De eerste dagen in St Petersburg en Moskou voelen als een city-trip, maar dan zonder einde. ‘Thuis’ houdt ons nog steeds bezig en we dromen beide nog over werk. Het begin van de Trans-Mongolië Express helpen ons goed om de omschakeling te maken en los te komen van wat wij achter hebben gelaten.
Langzamerhand komt het besef dat er een bijzondere ervaring voor de boeg is. Eén jaar reizen, doen wat wij willen, niet werken, niet stofzuigen, geen NS, veel lekker eten, genieten en tenslotte de ultieme vrijheid.