major-travel.reismee.nl

Maleisië en Thailand

Maleisië
Na Nepal stond er een vlucht naar Maleisië gepland en we besluiten na een koude periode (vanaf het begin van onze reis) te kiezen voor even relaxen in de warmte. We boeken een ticket en vliegen naar Langkawi, een bounty-achtig eilandje voor de kust van Maleisië. Een volle week verblijven we in een heerlijke kamer/villa. Eindelijk een week dat we onze backpacks niet hoeven in te pakken en rotzooi in de kamer kunnen rondslingeren. Het regenseizoen begint maar gelukkig regent het maar af en toe. We huren een brommer en gaan met de brommer het eiland verkennen en zoeken de rustig gelegen mooie strandjes op om bij te komen van ons "koude" avontuur. We gaan nu de warme periode in. Wat extra zonlicht kan ook geen kwaad. We genieten intens van onze ruime kamer, de lekkere ontbijtjes, goede koffie en het zwemmen in de zee. We bezichtigen de welbekende skybridge en zien een prachtig uitzicht van het het eiland.

Thailand
We gaan naar Thailand en de moeder van Jorrit komt ons bezoeken. Wij arriveren een dag eerder en besluiten de tempel Wat Arun te bezoeken. Wij zijn allebei al in Thailand geweest en weten precies wat we wel en niet moeten doen en we kennen de weg. Het voelt dan ook niet meer als een avontuur maar een welbekende weg die we allebei al een keer separaat bewandeld hebben. Alleen dit keer kunnen we het met elkaar delen. Wat Arun hadden we allebei nog niet gezien dus een goede keuze om daar samen heen te gaan.

De volgende dag arriveert Jorrits moeder. Nog leuker is dat we op het vliegveld ook met een vriend van Jorrit  hebben afgesproken (Khuong a.k.a Dominic). Dominic woont in Bangkok en dit is dus een uitgelezen kans om elkaar te zien. Het wordt een big reünie op Suvarnabumi airport te Bangkok. We gaan lekker uit eten en genieten van elkaars verhalen na een lange tijd weerzien.

De volgende dag gaan we met de tuktuk naar het paleis in Bangkok en 's avonds dineren we op een rooftop bar. Wich was awesome by the way!   Het uitzicht over Bangkok is fenomenaal. De duizenden schitterende lichtjes lachen je toe en onder het genot van een lekker drankje kletsen we bij over alle avonturen.

De dag erna gaan we meer het land in. Vanaf Bangkok gaan we naar de Maeklong railway market. De trein rijdt hier letterlijk door de markt en als de trein er aan komt dan moeten alle kraamhouders alles intrekken en opruimen. Zie ook railway market op youtube. Wij  zullen ons filmpje later nog toevoegen. Onwijs gaaf om te zien. Op de terugweg naar Bangkok veranderd, vanwege de regen (regenseizoen),  het plan en zitten we ineens op een olifant (heel erg fout, hier zijn we eigenlijk niet van maar hebben het toch gedaan). Later op de dag maken we nog en enorme tocht op een boot door de jungle van Thailand en zien we de floating avondmarkt. We kopen onderweg langs de straatjes streetfood (garnalenpannekoekjes en gepofte maiskolven).

De dag erop vliegen we naar Koh Samui en we belanden in een geweldige villa aan het strand en met een geweldig zwembad erbij. We genieten volop en nemen alledrie ook een thaise massage op het strand voor ongeveer 6 euro per uur. Het is voor ons alledrie even wennen om zoveel luxe tijdens een reis te hebben: een villa met 2 slaapkamers, 2 badkamers, een keuken, een woonkamer, eigen ligbedjes en geweldig uitzicht op zee. Wij huren een auto en verkennen het eiland alwaar wij een aantal zeer mooie strandjes bezoeken.

Een kleine week later vertrekken vanaf Koh Samui naar Koh Tao per boot. Koh Tao is een klein eiland in de vorm van een schildpad. Marija is hier eerder geweest en kent het eiland en de leuke strandjes. Hier hebben we een villa met een infinitypool op de berg met een waanzinnig uitzicht. Op Sairee beach genieten we samen van de verse sapjes en de mooie zonsondergang. Helaas is Sairee beach sinds de laatste keer behoorlijk vervuild en Marija is er toch wel van ontdaan. Gelukkig laten de andere strandjes haar pracht en praal wel zien. We snorkelen en zien de onwijs mooie onderwaterwereld van Koh Tao. Het duikparadijs toont hiermee aan dat het nog steeds een pracht plek is om te duiken en te snorkelen. Wij zitten in een prachtvilla, maar met een open huiskamer waardoor wij worden lek gestoken door de muggen. In de ochtenden hebben we een kattenparadijs in de huiskamer. De banken zijn bezet met de huiskatten van de eigenaar die lekker bivakkeren en verharen op de banken. Dit betekent dat de schoonmaaksters uiteraard hard aan het werk gezet worden.

Na een paar prachtige dagen op Koh Tao (helaas gepaard met toch veel regen) vertrekken we per boot naar het volgende eiland Koh Phangan. We verblijven in een uithoek van het eiland en hebben de meest geweldige villa ooit. Het heet daarom ook 'The Hideaway'. We huren een jeep anders komen we niet aan bij de villa. Het is zooo mooi! Ook deze villa heeft een infinitypool en het uitzicht is belachelijk mooi. Wij gaan uiteraard los op de befaamde full moon party. Daarnaast bezoeken wij ook hier een aantal witte stranden en eten wij heerlijk bij verschillende eettentjes.

Ook in deze villa zit een grote keuken. En om het nog mooier te maken biedt de eigenaar van de villa de mogelijkheid om een Thaise kok in te huren om voor ons te koken. Dit doen wij natuurlijk ook. Voor een paar tientjes hebben wij een onvergetelijk diner met heerlijke gerechten met een uitzicht vanuit onze villa...onvergetelijk.

Op Koh Phangan hebben we een mooie week en daarna vliegen wij weer terug naar Bangkok. In Bangkok ontmoeten we Dominic nog eens, eten gezellig, nemen wij een drankje op een rooftop en daarna is het toch echt tijd om weer afscheid te nemen van Jorrits moeder (Jorritsma :-).

We zouden naar de Filipijnen gaan, maar wegens een negatief reisadvies komt dat te vervallen. We hadden nog een relax weekje gepland, maar we gooien het roer om. Ook willen we de gouden driehoek afmaken en naar het noorden van Thailand gaan en dan via Thailand naar Laos, maar onze visa is niet lang genoeg geldig en we willen geen verlenging betalen.

We besluiten de volgende dag naar Cambodja te vertrekken. Met veel stress halen we de bus naar Cambodja. We gaan naar Siem Raep. De grensovergang is erg bijzonder. We worden uit de bus gezet met ons paspoort en een door ons ingevuld visumpapiertje. Daarna komen we lopend aan bij de Thaise grens en krijgen de uitreisstempel.  Vervolgens lopen we samen te dwalen door een dorp "nomansland" op zoek naar de Cambodjaanse grenspost voor het visa in onze paspoort. Na een stuk lopen in de hitte in "Nomansland" en met vraagtekens op onze voorhoofd komen we aan bij een hutje naast een mega casino. Daar krijgen we onze visa. Als we het hutje uitkomen staat de volgende bus te wachten, stappen we in en rijden we echt Cambodja in. De armoede valt meteen op.

Agnès

Mooi beschreven! Was idd een belevenis daar in Thailand. Om nooit te vergeten xx ?

I

nice en herkenbaar :)
keep posting

Joke van Diemen

Nog steeds in control Dus. Lees jullie verhaal graag :-)

Wendy

Heerlijk om weer eens een reisverslag te lezen!! ?

wim

soms wel ff lekker om je met luxe te omringen

Jorrit en Marija Hendriks

@Agnes: het was zeker een mooi avontuur! Wij denken er nog vaak aan terug.

Jorrit en Marija Hendriks

@Joke van Diemen: we zijn juist niet altijd in control hoor, hahahaha. Maar we gaan met de flow mee. Ook lekker. Soms pakken dingen totaal anders uit. X

Jorrit en Marija Hendriks/Sels

@Wim: Inderdaad, soms moet je even een vakantie nemen ;)

Jorrit en Marija Hendriks/Sels

@Wendy: thnx! We keep on posting...als we ook goede wifi hebben?

Laurens

Goed bezig met de Villa's in dit verhaal! :D